fredag 5 februari 2016

Vecka 15 (14+0)

Go-daa! Idag har jag ställt till med en brunch åt mig och V. Frukt, bröd, bacon, gröt och kaffe m.m. gott!






Fredag
igen, vilket betyder att jag går in i graviditets vecka 15 (14+0) jipii! För nån vecka sedan svällde jag upp som en blåsfisk, bokstavligen, såg ut som att jag redan var halvvägs hehe.. men nu har svullnaden lagt sig och jag börjar mer och mer känna hur magen formar sig och det börjar märkas att en liten en växer där inne.

Bebis är nu runt 8 cm långt, och snart kommer bebis att börja uppfatta min röst. Bebisens huvudhår och ögonbryn blir grövre, lanugohår börjar framstå på huden som skall hjälpa bebis att hålla kroppstemperaturen.

Jag själv har börjat känna mig lite piggare, jag behöver inte gå å lägga mig kl.21 på kvällarna iallafall haha..har fortfarande fått må riktit bra, och obehag för vissa maträtter har jag också fått. Bara lite på 1 månad kvar så är jag halvvägs redan :)





4 kommentarer:

  1. Va kul! Då ändrar vi vecka på samma dag, jag är bara 3 veckor efter er! :) Gick in i vecka 11 igår (Y) Skönt att du har fått må bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa vi får ju bebis nästan på samma gång då! ^^ och tiden går ju så fort fasst man bara längtar o längtar :)

      Radera
    2. Jaa vi får ju de! Kul :) Jaa visst gör de :D Fast jag tyckt det gick långsamnt första graviditeten men de brodd nog på att jag var sängliggandes ;)

      Radera
    3. Va jobbit, hoppas du får må bättre denna gång! :)

      Radera