måndag 8 februari 2016

Kalas efter kalas, tårta på tårta

Go kväll!

Idag har Victor gjort middagen, Lasagnette, mmmums. När jag gjorde den blev den aningen bränd så jag lägger inte mina tassar på det mera, heh..det får bli hans grej!


I helg har vi tagit det riktigt lungt, föddis middag hos mamma för hennes "gubb" och igår fyllde Victors mamma så då var vi där och uppvaktade henne. Så Grattis till er C & K! Imorgon är det bästa mammas tur, hon fyller 50år!! så då blir det kaffe med tårta och en massa annat gött, och i helg skall vi fira henne med mat och fest, så en rolig helg har man att se fram emot. Vi har dessutom fått goda nyheter angående lägenhet, så imorgon skall vi och se på den, jipii! känns lite som att vi böri ha de mesta "på rade" nu!

Har förstås klickat hem en klänning inför 50 års festen från Nelly som (förhoppnings vis) ser söt ut på mig med denhär lilla "bulan" till mage, jåå javet ja har int nå stor mage ennu men är så smal och platt från förr så känner mig lite rund och "ovan" redan hehe.. På tal om kläder och graviditet så får jag nog snart börja shoppa mamma byxor, har fått börja använda hårband som "knapp" på jeansen haha.. men vill ju int gå å på med gylfen uppe. Men min fråga då är VAR  hittar jag dom bästa mamma byxorna? storleken borde ju vara kanske 34-36 och "skinny", finns de ens mamma byxor för småttingar som mig? Tipsa mig gärna om ni nu råk veta var ja sko hitt såna.

Nu skall jag slänga ihop en kaka för mamsen tills imorgon, hade gött!


"selfie på he"

2 kommentarer:

  1. Köpte från H&M och fb loppisar "barnloppis/lastenkirppis Jakobstadsnejden" & "Äitiys- ja imetysvaate/tarvike kirppis" (finska fb-loppiset är riktigt bra!) Hade själv 34 & 36 så det var lätt att hitta rea kläder då :)

    SvaraRadera