onsdag 10 februari 2016

Tårtan, bebis nytt och lite till

Som sagt har min mamma fyllt 50 igår, redan 50 år, ja som alltid ha tyckt att mamma e så ung. Nå, int e man väll så gammal vi 50? man e ju endå bara halvvägs ti 100 ;)

Jag bakade en tårta till födelsedags kaffet igår, vilken gjorde succe' på kalaset hehe.. Tårtan innehöll banan, jordgubb, nutella, vit choklad osv osv, och tills lördag när vi har 50 års "stor-festen" skall jag baka en till, men lite annorlunda.





Idag efter jobbet har jag sprungit å på som en idiot på stan och sökt klackskor att ha med min klänning, och förstås då man verkligen behöver nya skor så hittar man inga, alltså de fanns faktist ingenstans nå lämpliga, å om de fanns så fanns de storlek 38+, och jag har ju baby feets 35-36, Nå, ja for till loppis efter loppis och till sist hitta ja dom perfekta skorna, och bekväma, e int precis ett "big fan" av att gå med klackskor heh... loppis never lets you down. Så när jag kom hem börja ja direkt prova klänningen med skorna och olika frisyrer osv, fö ja e ju en sån att "allt ska va klappat å klart när det är dags" ;) 






Första ultraljuds bilden i vecka 9+4
Bebis Info: Jag har känt av "sprattel" i magen, typ 10 cm under naveln, det känns som typ en fisk sku sprattla, (Victor kallar hen för mört) hah.. så kan det verkligen vara bebis? Kan man känna av det redan? (v.15) det kändes annorlunda än när tarmarna håller på å flyttar sej osv, så känner mig ganska säker på att det var den lille. När kände ni dom första fosterrörelserna?

Om ca, 4 veckor får vi reda på kön, alltså ja kommer ju bli galen, ja kommer ju direkt hopp i biln å kör iväg till Ikea å köp sönder hela huse på baby saker, tömma klädbutiker på baby kläder å skäm bårt bebis fasst hen inte ennu e här.. nämen de e ju tråkigt att bara sitta å vänta, nog måst man ju få förbered sig lite ;)

2 kommentarer:

  1. Tror ja kände dem me säkerthet i v 22... men kan säkert vara bebisen. Nu i efterhand sen förlossningen för snart två år sen så känner ja av allt i magen.. gjort sen fl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, jag har läst på nätet faktist att allting blir lite "löst" i efterhand, måste ju va lite jobbigt ibland? Hoppas det blir bättre nångång iaf :)

      Radera