fredag 12 februari 2016

Vecka 16

Går in i vecka 16 idag, mer som dagar. Förr kändes det som en evighet mellan varje fredag, nu känns det som att varannan dag är en fredag (ny grav. vecka)

Nu är bebis ca.14 cm lång från huvud till fot, armarna och benen är färdigbildade och alla leder fungerar. Bebis har nu säkert ett cirkus på gång i magen, hen kan rulla runt, sparka, göra volter, öppnar och stänger munnen, suger på tummen m.m. Även naglarna börjar bildas.

Som jag skrev i det tidigare inlägget så har jag känt av "sprattel" i magen, alltså fosterrörelser men inga sparkar än förstås. Har också känt att livmodern är spändare, och att jag behöver gå på wc typ 100 gånger om dan haha, men annars har inget speciellt hänt med mig, ennu ;)

Jag använder ju den här Gravid & Baby appen som många andra, och där fick jag läsa nåt idag som jag vill kommentera. Missförstå mig inte, alla gör ju som dom vill och tycker att är bäst för dom, men iallafall så står det ungefär som så att man kan tillsammans med sin partner skriva upp hur ens vardag kommer se ut när bebis är här, och hur barnet skall skötas osv osv. Nå, jag själv tycker ju som så att "det kommer naturligt" alltså, ja känner att de e lite "onödig" stress och kanske till och med lite press att lista upp hur ens vardag ska si ut sen, och ha en massa förväntingar och så? Både jag och Victor har pratat om dehär då som appen tyckt vi ska prat om, och vi är nog på samma spår med dethär att "vi tar e som e kommer", förstår ni? Att inte stressa med allt om hur vi skall sköta vårt barn, hur vår vardag SKALL se ut, och ha en massa förväntingar. Kan nog säga det att ja har nog inga förväntingar alls, ja hoppas bara allt ska gå bra under graviditeten, förlossningen m.m, det enda jag önskar mig är att mitt barn ska få vara friskt och må bra, för hen's skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar