lördag 27 februari 2016

Svar på frågor

Fick en kommentar som innehöll massa frågor, som jag skulle svara på när jag får "inläggs-torka", och jaa..jag har inläggstorka ganska ofta så varför inte! 

Hur har ni råd med allt? Har ni båda arbeten, vad är det för arbete isåfall och hur länge kommer du arbeta? 

- Nå, vi har ju int råd me ALLT, men vi har en inkomst så vi klarar oss. Både jag och Victor arbetar, han som plåtslagare och på samma gång får han examen. Jag har ett "tillfälligt" jobb på ett dagis var jag är och hjälper till. Jag kommer att jobba tills vi flyttar för bil resan blir lite onödigt lång för mig. Och det vi anser att är viktigast just nu är mitt och bebisens välmående. Så i April blir jag officiellt Hemma-fru, hihi.. vi klarar oss på Victors lön + att jag får ju mamma penningen sen.


Vart kommer ni flytta? Köper ni eller hyr? Kommer du inreda mycket och visa bilder i bloggen?

- Vi skall bli Larsmo bor! Vi skall hyra en större 2:a i ett radhus, givetvis kommer ni få se en "rundtur" i vårt nya hem, och jag är ju en som älskar att möblera om och pyssla på hemma så säkert kommer det upp lite "inrednings" bilder nu som då i bloggen. :)


Ska ni ta reda på kön?

-
Ja, vi skall ta reda på kön (22 mars) för vi båda är så nyfikna så vi kan inte hålla oss, haha! Och så tycker vi att det "underlättar" lite i shoppingen och inredningen till bebben.


Vad tycker du om droger och alkohol?
 

- Jag tycker att droger är kanske nåt av det värsta som finns, tycker det är synd att det har blivit en sån vane sak här i Jeppis med omnejd och att så många kastar bort sina liv pga drogerna, livet har så mycket mer att ge. Men, jag dömmer ingen, tycker inte en som använder droger är mindre värd än dom som inte använder, var och en med sitt. Alkoholen är ju ingen bra sak heller att ha som en "vane sak", jag tycker det är ok för var och en att dricka nu som då, festa och så, så länge man kan dricka med måtta och inte super sig redlöst full. Och kan hålla sig från alkoholen så länge ens barn är under samma tak.


Känner du dig själv som ung mamma eller vad räknar du som "ung mamma"?

 
- Jag känner mig som en "ung mamma", är ju trots allt bara 21 år gammal. Jag tänker lite som så att e man i 20 års åldern så är man en ung mamma, haha..har nog ingen direkt förklaring på varför jag tänker så men men...


Hur tror du att din pojkvän kommer va som pappa? Berätta mera om honom ifall du vill.- Nu ska vi no dra en rama ramso om gubbi min. Skämtosido, jag tror eller jag vet att Victor kommer va bästa pappan till just VÅRT barn, han är väldigt omtänksam, stått vid min sida genom vått och torrt, full av kärlek och ger aldrig upp. Han är också ganska "påhittig" och tycker om att ha nåt att göra, vara ute, skruva, fiska osv osv, så oberoende om vi får en flicka eller pojke så har jag på känn att det blir Pappas pojke/flicka.


Hur var reaktioner omkring er när ni kom ut med nyheten? Berätta gärna lite mera om det, såna stories e alltid roliga :D

 
- Nåå först fick ju våra föräldrar veta, och då var jag bara i vecka 6-7, Mammas reaktion var "Ja gissa de! Ja håka igår att nu e de nå på gång att du säkert väntar" Hon blev jätte glad och tyckte att "det här behöver vi", så mamma har nog bara varit glad för vår skull sen dag ett.

Stora syster som själv har en 10 månaders bebis fick ju typ slag, haha.. Nå, hon hadd ju just själv vari gravid och sluppi "det där värsta" och hadd de tungt i slutet av graviditeten så jag tror det "skrämde" henne lite att "Jaha, nu ska Sandra också stå ut me dehär" men efter en dag hade hon sluppit över "chocken" och hon började ju genast bjuda ut det ena och det andra som Melvin inte hade använding av. Tvilling systern var påväg hem från Milin just då när hon fick höra nyheten och hon grattade och frågade hur det känns och såna vanliga frågor. :)

Från Victors familj var reaktionen "Neee ja dööör! va kuul!" och hans ena syster tänkt ju medsamma spring och shoppa bebis kläder m.m men vi sa att hon får vänt tills vi vet va bebisen har för kön, men nog har hon säkert varit och smyg shoppat redan hehe.. Så Victors familj blev ju också jätte glada för vår skull. Så inget speciellt med det egentligen :)

Mina vänners reaktioner var OMG OMG skrik och glädje tårar, haha.


Har din relation till några av dina vänner förändrats sedan du blev gravid?


- Relationer till vänner har inte ändrats pga min graviditet, däremot har den stärkt relationen till två av mina allra äldsta vänner, och det gör mig otroligt glad.


Berätta mera om din relation till din pojkvän, hur ni träffades, när ni blev tsm, vad ni har för framtids planer m.m. 


- Victor är min bästa vän, och jag är hans bästa vän, vi har en väldigt stark relation, som så att inget eller ingen kan komma emellan oss. Och det menar jag. Vi träffades faktist på Mellen (Melody) första gången pga gemensamma vänner, och där ifrån började det bara, vi började umgås i samma "shack" vi klickade ganska snabbt, vi tyckte lika om allt som diskuterades tex. vi hade samma smak och åsikter om allt typ, så de va lite som att hitta sin andra hjärnhalva som hadd vari på vift i 20 år haha, nånää.. Nå, vi "fiffla" å på en bra tid innan vi liksom ba "nämen nu slutar vi lejk" och så blev vi ett par nångon i Januari 2015.  (men jag va ju redan förälskad i honom vid Mellen för att han va så dö snygg)Framtids planer, jaa de e myki de! Nå givetvis skall vi gifta oss nån dag (har ja bestämt höhö) vi önskar oss också att bygga eller köpa hus på ett mysigt ställe, vi önskar oss åtminstone 2 barn. Jag kommer också att ta examen i konditor/bagare eller frisör, för min dröm är ju nog att starta eget inom någon av de två yrken. Men just nu tar vi en dag i taget.

2 kommentarer: