tisdag 23 februari 2016

Preggo Hjärna

Sen jag blivit gravid har det hänt mycket. Mycket ändring i livet, synen på livet, ändringar i kroppen och framför allt hjärnan. Ja, jag är en av dem som har drabbats av "preggo hjärnan" minns att systern hade samma problem. Så, jag tänkte lista upp vad min preggo hjärna har ställt till med!

-Lagt kaffe pannan i kylskåpet, samma sak med sockret och bestick.

-Glömt på plattor efter matlagning. (farligt att bo med mig) 

-Glömt bort vart vi är påväg när vi kör.

-Kört fel x100, vilket har orsakat sista sekunden svängar (smart) och jag har tänkt många gånger varför gravida kvinnor ens får köra bil.

-En gång när vi var påväg till Larsmo från stan, var jag mitt i allt påväg mot edsevö.

-Hällt coca cola i kaffet istället för mjölk. (gott)

-Skulle föra hunden till mammas en dag, glömde hem hunden. (alltså..hur?)

-Ringt till rådgivningen 2 gånger angående samma sak..(kom inte ihåg att jag redan hade ringt)

-Börjat gråta när Victor gick på wc..tyckte det var skit sorligt.

Jaa, listan går långt, men det finns väll saker jag har glömt, för som ni märker.. jag är glömsk. Någon annan än jag som har drabbats av "preggo hjärnan" och fått vara med om liknande? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar