tisdag 23 februari 2016

Himmelrik trots flunsa

Dålig uppdatering på bloggen minsann, haft dålig inspo och motivation. Under helgen har vi inte gjort något speciellt, varit en lugn och flunsig helg, värk o illamående och en massa annat otrevligt. Blev rekommenderad av läkaren att INTE äta värk medicin ifall jag inte får feber..men vad gör man inte för lillen som växer inuti en :) 

Nu mina vänner, skall ni gå och fynda massa billiga kläder m.m vid Amida Hallen (stora loppiset på järnvägsgatan) på bord nummer 20 hittar ni lite allt möjligt för en billig peng!

Idag har jag fått träffa gulli Melkku (Melvin), han bara växer o växer, pratar och blir bara gosigare. Efter besöket hos syster for jag till Mc' Donalds (himmelriket) efter mat, som jag längtat, saknat och varit snål i fleeera dagar, jag är nog en riktigt "Mäkken fantast", finns nog inget godare, men finns väll inte heller något onyttigare heh.. Ikväll hade jag tänkt mig en promenad och bastu meeen så slog de mig, kanske int så bra när man är sjuk? Nåh, blir film, varm saft och filt istället.



Har idag kollat in en massa inspo bilder på inredningar och hus, drömt om den där miljonen (vem har int?) Jaa, skulle jag vinna några miljoner skulle jag flyga iväg till Afrika t.ex och andra fattiga länder, dela ut kläder, mat och annat åt dom som behöver det. Varför jag själv skulle åka dit och ta tag i saken själv är för att jag inte "tror" på dom här bolagen som vill att man skall skänka pengar till fattiga barn m.m, för alla förstår väll att bolagen tar ungefär 70% av summan själv? Klart att jag har skänkt 1 eller 2€ till olika välgörenhets bolag nu som då men handlar det om en miljon eller liknande tar man kanske hand om saken själv. Med en miljon på kontot skulle jag också bygga hus, eller renovera upp ett gammalt mysigt hus på landet eller brevid en sjö. Och förstås, köpa bostad i Spanien eller Hawaii och sen fara iväg på semester lite när man känner för det!

Bjuder på lånade inrednings bilder, varma färger, gröna växter och lite "lantlig"  stil är min favo!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar