onsdag 24 februari 2016

Bebis kläder i stora lass

Hej!

Äntligen har flunsan lagt sig lite och jag känner mig friskare. Idag började vi dagen med take away från Mango House, sen kaffe hos syster. Fick plocka hem en massa bebis kläder som Melvin har vuxit ur, bodys, flis halare, pyjamaser strumpor m.m. Nästan så bebis redan har mera kläder än jag själv ;) Vi fick också hem ett skötbord och ett baby gym! Är mer bebis sjuk än nångång förr nu när man har fått hem lite bebis relaterat :) *längtar ihjäl mig*



Min favorit var ju helt klart denhär super söta chihuahua outfitten! 


När vi kom hem blev det lite städning och matlagning, så tänkte tipsa om en väldigt enkel, snabb och god Risotto/Gryta eller vad man nu vill kalla den.

Du behöver;

-250g Maletkött
-1,5 dl Ris
-2 st små paprikor eller en normal stor paprika.
-1 st lök
-Wok grönsaker

Kryddor som jag har använt:

-Salt
-Soya
-Paprika pulver
-Basilika
-Grill krydda

Gör såhär:

Koka upp 1,5 dl ris.
Bryn maletkött i stekpannan med lite mat olja.
Hacka paprikan och löken, fräs i pannan tillsammans med köttet.
Tillsätt Wok grönsakerna
Salta lite grann.

Tillsätt riset när det kokat klart och sedan tillsätter du mera salt och alla kryddor!
(var inte rädd för att krydda)

Och, Voila! du har en snabb och god risotto!
Servera med en god sallad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar