fredag 26 februari 2016

Graviditets vecka 18

Åh, fredag.. min favorit dag, när man kan bara vara.
Fredag betyder ju också ny graviditets vecka, så idag går jag in i vecka 18! Nu har jag alltså varit gravid i 17 veckor och dag 1 idag :)

Bebis är nu ca. 18 cm lång, väger ungefär 125g, hen är väldigt aktiv och sparkar, vrider sig och gör kullebyttor, och det känns faktist av ibland men inga sparkar har jag känt ennu. Jag själv mår lite bättre nu, flunsan börjar också ge sig känns det som så det är ju skönt. Värst just nu är nog sömnen, eller jo jag får sömn med den är lite svårare att få tag på eftersom att jag svettas som en gris om jag har täcket på mig, och så fryser jag ihjäl om jag inte har täcket på mig, fastän vi har det svalt och bra i sovrummet, men det går väll om som allt annat, hehe.. 



Idag efter jobbet hade jag min "gubb vilo" stund som vanligt, när jag steg upp ställde jag mig iväg till stan för en loppis runda och kaffe med fammo och pappa, hade tänkt mig ett snabb besök bara men som alltid lämnade jag där i fleera timmar och pratade om allt och inget, för pappa är nog en sån som alltid vet vad han skall säga och hur han kan hjälpa. Trots denna preggo lycka och svevande på rosa moln så har jag också känt lite "stress ångest" och så dom senaste dagarna men på något sätt "föll stenen från hjärtat" efter en prat stund med pappa, han e bäst.


Snaart får vi också börja packa, flytten närmar ju sig eller jaa, några veckor e det ju kvar men tiden går så himla fort och som sagt Jag är ju en sån att "allt ska va klappat och klart" när det är dags. Finns inget värre än att lämna allt i sista minut, så hellre lite för tidigt än lite för sent ;)

Men nu skall jag inte tänka på flytt och sånt, för nu skall jag bara njuta resten av kvällen i soffan med min "gubb" och annat gott! 
Önskar er alla en trevlig helg!









2 kommentarer:

  1. Några frågor som du gärna får svara på i ett inlägg ifall du får inläggs-torka!

    1. Hur har ni råd med allt? Har ni båda arbeten, vad är det för arbete i så fall och hur länge kommer du arbeta?
    2. Vart kommer ni flytta ? Köper ni eller hyr ? Kommer du inreda mycket och visa bilder i bloggen?
    3. Ska ni ta reda på kön ? :)
    4. Vad tycker du om droger och alkohol?
    5. känner du dig själv som ung mamma eller vad räknar du som 'ung mamma'?
    6. hur tror du din pojkvän kommer va som pappa ? Berätta mera om honom ifall du vill :)
    7. Hur var reaktioner omkring er när ni kom ut med nyheten? berätta gärna lite mera om det, såna stories är alltid roliga :D
    8. Har din relation till några av dina vänner förändrats sedan du blev gravid ?
    9. Berätta mera om din relation till din pojkvän, hur ni träffades, när ni blev tsm, vad ni har för framtidsplaner mm :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! tack för din kommentar, kul med frågor :) Jag kan svara på några frågor tex imorgon, för ärligt sagt har jag liiite inläggs torka just nu ;)

      Radera