torsdag 18 februari 2016

Natt illamående

Låg i sängen och tänkte ska ja blogga idag eller imoron? Imoron, nä men ja tar de idag.. så här ligger jag i sängen redo att sova, men först lite text.

Idag har jag varit hemma från jobbet, för jag har faktist mått riktigt armadis dåligt! whaaat? Jaa. Har vaknat 40 gånger inatt av att det knipit som bara den i magen och skjutit mig upp ur sängen och tänkt nå nu kommer det upp för första gången, men icke sa nicke. Men dåligt har jag mått, dåligt har jag sovit och det tog en bra stund förän ja fick i mig nån frukost, så det fick bli en ledig dag för mig. Har någon annan hört om eller själv haft "natt illamående", eller e de bara jag som är lite tvärtom? haha

Senare då ja mådde lite bättre blev ja tvungen att skjutsa mamma till stan och mat affären, passade på att handla lite själv också, eftersom att ja märkt att jag hade tömt kylskåpet på mat, hehe...vi for till mammas och slängde ihop en pizza , drack kaffe o pratade strunt, sen blev jag så uttråkad så ja for iväg till loppis bara för att, och loppis levererade igen! som sagt, loppis never let's you down. Jag hittade några tröjor och en topp för ca. 6€ så de va ju riktit super. Efter loppis rundan blev det ett kaffe besök till fammos, pappa hade kommit till Jeppis så han ringde dit oss barnen + Melvin, och de e ju alltid lika kul att få träffa pappa och prata ut om allt mellan himmel och jord, och att prata finska (!!) känns som att finskan lämnar bort så mycket eftersom att man jobbar på ett svenskt dagis, har en svenskspråkig sambo, mamma och vänner. Så det e alltid skoj att få värma upp finskan lite när pappa är på besök!


4 kommentarer:

  1. Jag mådde illa endast på kvällar o tills ja for o sova. Aldrig på morgon...men man kan väl må illa när som helst på dygnet..

    SvaraRadera
  2. Ja alla är vi ju olika :) men tycker de e konstigt att jag liksom vaknar av att ja mår illa haha ^^

    SvaraRadera
  3. Jag mådde alltid illa till kvällen och natten så sömnen var det lite si som så med. Hoppas det lättar snart ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa jobbigt med dålig sömn på nätterna :/ tack! De ska vi hoppas :)

      Radera