måndag 28 mars 2016

Påskhelgen och sjukhusbesök

Hejsan hejsan!

Under påsken har vi ätit mat, choklad och lite mera mat. På långfredag blev vi bjudna på mat hos storasyster, kött, mos sås o sallad och påskbakelser, de va riktit trevligt med alla runt samma bord och god mat! I lördags var vi hemma hos mamma och åt pasta med bacon sås som tvillingsystern hade kockat, det var suuper gott! Efteråt fick vi fin besök, Melvin som hade klätt ut sig till påskhäxa!

När vi då kom hem så fick vi kaffe besök av vänner, Heidi och hennes karl. Alltid lika kul att få träffa
henne.

Strax efter att dom for hem så fick jag konstiga smärtor/värkar vid nedre delen av magen, värkar jag inte kände till från förr, så när 20 minuter hade gått så blev jag riktigt jävla orolig för att värkarna inte gick om, så ja ringde till möcs förlossning i kokkola och frågade vad detta kan bero på och vad jag skall ta mig till och dom ville jag sko genast komma in på kontroll. Nå, en resa senare till kokkola sjukhus konstaterades det att allting såg bra ut och bebis mådde bra, så som tur var det bara lite kraftigare växtvärkar. Dom rekommenderade panadol vid dessa smärtor men om dom fortsätter på samma sätt får jag komma in igen. Så nu ska vi hoppas de bara va en engångsgrej! 








2 kommentarer:

  1. Usch ja had precis samma i natt! Satt läng o fundera om ja sku ring ti kokkola men gjo sen int de. Värkt på nytt idag mårn men antar att de e någo växtvärk/foglossning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jobbigt då man int riktit vet va de e frågan om :/ går de int om då du vilar å tar panadol å de kommer ofta tycker ja nog du ska ring å fråg iallafall :) bättre att ringa en gång för mycke :)

      Radera