måndag 28 mars 2016

Graviditetsvecka 23

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så är jag en vecka längre i graviditeten än vad vi trodde, så idag går jag alltså in i vecka 23! Alltså graviditets vecko bytet sker på måndagar numera.



Bebis är nu ca.27 cm långt mellan huvud och fot och väger ungefär 460 gram i början av veckan och ca. 550g i veckans slut. Hans hörsel förbättras och han kan nu urskilja olika ljud både inifrån och utanför min kropp. Bebis kommer känna igen våra röster på både tonläge och på rytm.

Halsbränna är nog ett problem just nu, och ryggen... jag börjar känna mig gravid påriktigt nu, foglossning och annat trevligt på gång. Växtvärkar har jag också känt av ganska ofta, bebins rörelser känner jag varje dag regelbundet, och har märkt av att han har en egen dygnsrytm redan, han är nästan alltid vaken samma tider, runt 8 på morgonen, efter kl.13 på dagen och efter kl.22 på kvällarna, ibland har jag vaknat mitt i natten där runt 2 och känt hur han gympar och på, hihi. Mina cravings den senaste tiden e kex, kex kex kex..

Idag blev en riktigt sen morgon, hehe.. vi var uppe längre än vanligt såå de e väll tillåtet att sova lite extra då? Igår har jag packat ner alla bebi saker, idag fortsätter packningen och imorgon tar vi ett litet lass och skur ämbaret med till nya läggan för lite cleaning. Men först ska jag njuta lite av det fina vädret.

Ha en fin dag!    






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar