lördag 12 mars 2016

Halvvägs

Go'morgon!

Nu är vi inne på graviditets vecka 20, halva graviditeten har gått, nu känns det som om jag själv inte hinner riktigt med haha.. Bebin är nu ca.22 cm lång från huvud till fot och väger ca. 225 gram i början av veckan. Bebis växer i rase fart och nu börjar även sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt utvecklas. Nu börjar också de individuella skillnaderna i genetiken göra sig gällande, en del blir långa och smala, andra korta och "knubbiga".



Jag mår fortfarande bra, har lite växt värkar och vanlig oro för allt hehe.. men annars mår jag riktigt bra. Igår kväll kände jag en riktigt ordentlig spark, så att jag kände den utanför magen med handen, och det var inte bara en. Bebis hade nån kvälls gympa på gång så hen sparkade och buffade flera gånger om å om igen så Victor också fick känna sparkarna för första gången, ja det var nog minnsan häftigt! *hjärtögon*

Efter en vecka ungefär skall vi på nästa ultraljud, var vi skall kolla på bebins tillväxt, organen m.m. Och som sagt kommer vi ta reda på kön, vilket vi också får veta vid ultraljuds besöket, förhoppningsvis för jag orkar inte vänta längre! haha.. Vi har lite funderat också på namn, blir det en flicka så har vi namnet klappat och klart, ett kort fint namn som vi båda gillade starkt och vi kommer inte på desto flera namn som vi sko kunna tänka oss. Pojknamn har vi några förslag på, vilka vi båda gillar och är överens om, men vi har bara SÅ svårt att bestämma oss haha! Men jag tror att sen när man ser sin lilla bebis så känner man kanske att dethär är helt klart en liten "Pelle". Så får se, få se vad det blir till.


Önskar er alla en trevlig helg! 

1 kommentar: