tisdag 16 februari 2016

Ett litet hjärtljud

Idag vaknade jag helt på fel sida, var så pyrrig och sur och bara grät åt ingenting, ja allt kändes typ för j*vligt utan orsak. Nå, alla dagar kan ju int börja bra eller hur? //hormon kärringen

Dagen blev fort bättre, vi har just kommit hem från rådgivningen och vi har fått höra bebisens hjärtljud! Jaa, de va ju helt underbart, låg där med största flinet och typ fnittrade haha, rådgivaren fick "jaga" lillen med hjärtljuds manikken för hen var så sprallig och bara simmade på och ville inte ligga stilla, vilket förstås är ett bra tecken!

Rådgivaren lyckades fånga hjärtljuden och det var så häftigt att höra hur pulsen steg på bebisen när hen hade simmat å på lite. Hjärtljuden lät som dom ska, ååh min lilla bebis va jag längtar efter dig! En mage har minsann börjat framstå och socker + protein testen var riktigt bra också. HB hade sjunkt från 150 till 130, men inget att oroa sig för eftersom att jag hade såpass bra HB från förr. Så nu känns det skönt igen att ha fått höra att allt verkar bra, huh.. Jag påpekade vid besöket att jag har haft sammandragningar vid vissa rörelser och när jag tex nyser eller hostar, men det sa hon att var helt normalt bara sammandragningarna inte håller i sej typ 30 sekunder eller så.

Vi fick också se en "modell" på hur stor vår bebis är nu ungefär, och ja ba "oj! va stor! de va ju en böna sist!" Nå, dehär föklarar ju då vaför ja faktist har fått en mage nu, fick till och med fråga av syster Janica idag om man kan ha sån här mage redan, eller om ja har nå fel hehe.. men bebis växer ju så det knakar så jag fick mitt svar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar