tisdag 2 februari 2016

Sen middag

Helgen är över och vi har en ny vecka att se fram emot! Ihelg har vi varit hos mamma på tortilla kväll, i söndags blev vi bjudna på wienerschnitzel som systern kockat ihop och gott var det!

Igår hade jag och mamma en "mamma-dotter dag" i kokkola med god mat vid Rosso och en massa shopping. En perfekt dag med andra ord!

Idag har jag och Victor stor städat vår lägenheten, tömt lådor på onödigt s*it , tvättat kläder m.m. Har gjort en brak middag åt oss ikväll som en belöning för städandet, hehe..



Hur jag fick ihop vår middag

Ställ ugnen på 225 grader.
Skölj och skär potatisen i klyftor, skär av roten på sparrisen, skölj och koka i ca.5 minuter tillsammans med potatisen.

under kok tiden kan du slänga ihop en sallad.

När potatisen och sparrisen kokat klart, spill ur kok vattnet och skölj med kallt vatten.
Lägg potatisen och sparrisen i en skål och tillsätt:

-Oliv olja eller vanlig mat olja
-Salt
-Paprika pulver
-Basilica
-Grillkrydda

Rör om med händerna.

Lägg sedan potatisen i en ugnsform och sparrisen överst, grädda i ca.15 minuter.

Under tiden kan du tillreda lövbiffarna, banka biffarna så dom blir en aning tunnare.
Stek i lite olja i 60-90 sekunder per sida.
Krydda med Salt och peppar och valfria örter.
tips: prova med att tillsätta lite soya

Värm upp en färdig Bearnaisesås, eller gör din egen.
(jag använde själv en färdig sås)

Jag har inte använt mig av något recept så ni får själv välja hur mycket kryddor ni vill ha, men jag rekommenderar att inte vara rädd för att krydda, blir supergott med lite extra krydda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar