fredag 18 mars 2016

Graviditets vecka 21

Fredag, favorit dag och idag går vi in i graviditets vecka 21! Bebis är nu ca.24 cm lång från huvud till fot och väger runt 300 gram. Sinnesorganen utvecklas i rasefart och smaklökarna på tungan är färdiga, så nu gäller det att äta mycket fisk o grönsaker så bebis blir van med dom smakerna och inte bara säger ush blää sen, hehe... Denhär veckan har jag känt av rörelser varje dag, regelbundet, och det är ju så mysigt..jag har vant mig vid kännslan nu så de känns int "obehagligt" nåmer, bara mysigt!



Värst just nu är nog halsbränna och ryggont, börjar dessutom känna mer o mer värk från bäckbenen, alltså jag har väll foglossning på gång? Har också märkt hur magen har fått en "lyft" och börjat stå mer rakt ut åt eller hur man nu ska sej, dååli på ti föklar, men jag känner sparkar högre upp nu, vid naveln ungefär.

Idag har vi ätit strömming file (sådär på tal om fishi) mos och sallad. Måste säga att jag kommer njuta ihjäl mig denna helg av tystnad, lugn å ro! Huh.. vilken vecka på jobbet! Ryggont, foglossning m.m. har inte gjort veckan bättre..*skrattgråtsmily*. Mamsen kom och piggade upp dagen med en fin påskblomma och så har vi fått nyheter om att vår lägenhet är KLAAAAR, jipiii!

Så, på tisdag händer det grejer, vi skall på ultraljud, och vi skall skriva på hyreskontrakt och vi får börja flytta in. Meeen har vi packat? Näh.. de som jag sko böri me denhär vecka, nåja får väll börja på ihelg och skita i min lugna helg.. nåja kommer ju va värt det iallfall. :)

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar